Friday, August 23, 2013

Mana perginya puak-puak PASSS!!!!

Gagak sebenarnya hairan dengan puak-puak PAS dalam Malaysia sekarang ini..mana tidaknya konsert Metallica baru-baru ini pemuda-pemuda PAS sibuk membuat bantahan sana sini kononnya konsert tersebut dianggap tidak mencerminkan budaya masyarakat Malaysia.


Pemuda PAS mengadakan jelajah bagi menyatakan membantah berkenaan dengan konsert Metallica yang kononnya budaya rock atau thrash metal yang membawa lagu-lagu keras dilihat agak keterlaluan kepada masyarakat khususnya umat Islam.

Yang menjadi persoalannya sekarang ini KENAPA PEMUDA PAS MALAYSIA tidak turut serta dalam Himpunan Bantahan Permohonan Penggunaan Kalimah Allah oleh The Church di Mahkamah Rayuan Putrajaya pada hari Khamis 22 Ogos 2013???


Adakah Isu Kalimah Allah ini hanyalah satu isu yang REMEH sampai PEMUDA PAS tidak turut serta dalam himpunan bantahan yang berlansung pada pagi Khamis baru-baru ini?? Gagak betul-betul terkejut kerana PEMUDA PAS tidak lansung hadir untuk menunjukkan tanda sokongan demi membantah penggunaan Kalimah Allah sedangkan PAS kononnya memperjuangkan Agama Islam. Dimanakah pegangan PAS yang mempertahankan kesucian agama Islam sepertimana yang selalu dilaung-laungkan sebelum ini??

Dari sini pembaca semua boleh menilai tentang pegangan dan perjuangan PAS sekarang ini. Bagi gagak, PAS kini sudah tidak releven lagi kerana tidak mampu bersuara dalam menjaga kesucian agama Islam di Malaysia ini. PAS hanya mampu berpeluk tubuh dan hanya mampu melihat kesucian agama Islam dinodai.

Gagak Hutan



No comments:

Post a Comment