Wednesday, July 2, 2014

KHALID "DITENDANG" OLEH ORANG KAMPUNG SENDIRI


Tidak tahu jaga pengundi dan juga abaikan kebajikan pengundi di kampung sendiri merupakan antara punca kekalahan Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim didalam pemilihan Ketua Cabang PKR Kuala Selangor. Ianya didedahkan oleh Ketua Cabang yang baru, S Manickavasagam yang mahu Khalid Ibrahim menerima keputusan yang dibuat oleh pengundi kawasan dan tidak perlu membuang masa mengadakan pemilihan semula di cabang tersebut. 

Beliau berkata, kekalahan Menteri Besar Selangor dalam pemilihan Ketua Cabang PKR Kuala Selangor itu bukanlah disebabkan sabotaj seperti mana diwar-warkan sebelum ini dan ianya adalah disebabkan kecuaian Menteri Besar itu sendiri. 

Menurutnya, meskipun berlaku bekalan elektrik terputus kira-kira dua jam ketika proses pengiraan undi di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, masalah tersebut berpunca daripada kegagalan Tenaga Nasional Berhad (TNB), bukannya unsur sabotaj. Manickavasagam menegaskan bahawa beliau menentang sebarang usaha oleh mana-mana pihak untuk mengadakan undian semula atau pun kiraan semula undi. 

"Abdul Khalid tewas kerana tidak menjaga keperluan pengundi di kawasan tersebut yang mana di kampung kelahirannya sendiri iaitu di Pasir Tuntong, penduduk berdepan masalah air dan jalan raya yang teruk. "Sudah kalah sudahlah. Terimalah kekalahan dan datang bertanding tiga tahun lagi tetapi pastikan kerja kuat bantu pengundi seperti yang saya lakukan jika mahu menang," katanya.

Selain itu, Manickavasagam juga turut menyifatkan bahawa khidmat Menteri Besar Selangor itu sudah tidak diperlukan lagi kerana rakyat serta penyokong PKR sendiri sudah jemu dengan pemimpin yang hanya tahu menipu, berjanji kosong serta yang hanya pandai menabur fitnah semata mata.

"Kita tidak mahu pemimpin yang tipu rakyat dan hanya tahu berjanji tetapi tidak menunaikannya serta menabur fitnah macam-macam. "Semua parti dalam pakatan pembangkang juga telah menolak beliau dan ini adalah masanya yang sesuai untuk beliau berundur."

No comments:

Post a Comment