Wednesday, June 11, 2014

PKR SAMA PKR PUN BERGADUH MACAM MANA NAK TADBIR NEGARA


PETALING JAYA: Pemimpin kontroversi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali mencabar Badrul Hisham Shaharin supaya mengemukakan bukti berhubung dakwaan pembabitannya dalam politik wang pada pemilihan parti itu, baru-baru ini. 

Berkeras enggan menafikan dakwaan dibuat Badrul Hisham yang juga dikenali sebagai Chegubard itu, calon Timbalan Presiden parti itu sebaliknya mengakui dirinya menjadi mangsa 'politik iri hati' oleh sebilangan kecil ahli parti. "Bagaimana saya nak nafi kerana tidak ada apa yang perlu dinafikan. Tidak ada sebarang tuduhan (rasuah) terhadap saya.

"Yang ada hanyalah dakwaan yang semata-mata dakwaan. Sesiapa sahaja boleh buat dakwaan, anda juga bebas untuk buat dakwaan terhadap saya jika tak suka saya," katanya. Malahan, Azmin turut mempersolkan kredibiliti pemimpin akar umbi seperti Chegubard yang berterusan membuat dakwaan namun gagal mengemukakan bukti kukuh. 

"Ini sebuah parti reformasi dan sudah pasti kita ingin lihat setiap tindakan yang diambil mestilah telus dan jelas. "Jika ada bantahan atau dakwaan, kemukakanlah bukti kepada pihak yang bertanggungjawab untuk diambil tindakan lanjut...ikut saluran yang betul," katanya.

No comments:

Post a Comment