Sunday, August 18, 2013

"Isu Kalimah Allah Tidak Sebesar Isu Di Mesir" - Pemuda Pas

Pemuda PAS menyifatkan kebiadapan duta Vatican City ke Malaysia berhubung isu kalimah Allah sebagai isu kecil berbanding kemelut kejatuhan kerajaan Morsi di Mesir. Ketuanya Nasruddin Hassan turut berkata isu kalimah Allah itu hanya melibatkan sensitiviti didalam negara tanpa melibatkan peringkat global.


"Isu ini (kalimah Allah) tidak sebesar isu di Mesir," katanya ketika ditanya mengenai dakwaan bahawa PAS tidak menyatakan bantahan terhadap duta Vatican Citi ke Malaysia Biskop Joseph Marino berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh penganut Kristian.

Sementara itu beliau turut berkata pihaknya telah menyatakan bantahan namun liputan yang tidak meluas membabitkan pihak media menjadikan isu kalimah Allah itu tidak sehebat isu global di Mesir.

"Kita juga nyatakan bantahan, cuma tidak mendapat liputan meluas daripada media. Kita juga tidak setuju mana-mana pihak untuk membuat penghinaan atau membuat kenyataan yang mencederakan sensitiviti agama," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita dalam sidang media di Ibupejabat PAS Pusat di sini hari ini selepas menghadiri mesyuarat bulanan Dewan Pemuda PAS kali ke-25. Lagi berita lanjut KLIK SINI.

Sumber



No comments:

Post a Comment