Friday, August 16, 2013

Guru Menyertai SYIAH?????

Baru-baru ini gagak dapat mengesan seorang facebook user yang menyokong sepenuhnya ajaran Syiah. Lebih mengejutkan lagi beliau merupakan seorang penjawat awam iaitu seorang GURU. Beliau adalah Za Nuriman.

Inilah dia seorang wanita yang menyokong ajaran SYIAH yang menyesatkan ini. Apa yang membimbangkan gagak ialah jika benar beliau adalah seorang guru ini adalah sangat berbahaya kerana beliau boleh menyesatkan atau menghasut para pelajar yang masih mentah supaya mengikuti ajaran SYIAH.



Inilah sebenarnya yang membimbangkan gagak. Diantara ciri-ciri ajaran SYIAH yang bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah ialah Syiah meyakini bahawa imam-imam adalah maksum iaitu terpelihara daripada dosa kecil dan besar dari peringkat kanak-kanak hinggalah meninggal dunia, kedudukan mereka sama seperti nabi-nabi. Pada iktiqad mereka Imam memelihara syariat dalam kitab Aqaid al-Imamiah oleh Syeikh Muhammad Redha al-Muzaffar, hal 72. Golongan SYIAH juga menghina isteri-isteri nabi. Perkara ini dinyatakan dalam kitab Tuhfah al-‘Awam Maqbul oleh Syed Manzur Husain, hal 330.

Gagak berharap pihak yang berwajib menyiasat perkara ini serta mengambil tindakan dengan segera untuk membanteras ajaran sesat ini daripada menular keserata Malaysia dengan lebih teruk dan dasyat lagi.

Apa yang gagak boleh katakan ialah fahaman SYIAH didapati menyeleweng dan bertentangan dengan ajaran Islam yang berlandaskan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Umat Islam yang menganut fahaman ini hendaklah kembali kepada ajaran Islam yang sebenar.

No comments:

Post a Comment