Thursday, May 29, 2014

ANWAR PAKSA ZAHID LETAK JAWATAN


Teluk Intan, 28 Mei - Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim didalam satu ceramahnya di Teluk Intan memberi kata dua kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi supaya mengambil tindakan terhadap ahli Umno yang menceroboh kedalam bangunan DUN Pulau Pinang baru-baru ini atau letak jawatan.

"Sama ada Zahid suka atau tidak kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang, tindakan samseng Umno itu terbukti jelas mencemarkan sistem demokrasi negara. "Sekiranya kerajaan tidak mampu pertahankan peraturan undang-undang, lebih baik berundur daripada menjadi kerajaan yang lemah dan tidak bertanggungjawab," kata Anwar yang dahulunya pernah mengetuai himpunan haram menghasut rakyat melakukan huru-hara di Ibu Negara.

Anwar yang menggelar Pemuda Umno itu sebagai samseng juga menyifatkan pasukan Polis tidak adil serta berat sebelah kerana membiarkan insiden tersebut berlaku tanpa sebarang halangan sehingga menyebabkan keselamatan pemimpin-pemimpin DAP ketika itu terancam. "Buktikan polis dan kerajaan sememangnya tidak ‘double standard’ dalam menangani isu serangan samseng Umno yang memalukan seluruh negara.". Baca selanjutnya DISINI

No comments:

Post a Comment