Wednesday, December 25, 2013

Memang Patut Di Tangkap!!!!


Pihak polis memberi peluang kepada pemilik akaun laman sosial Facebook yang menggunakan nama Asmaelz Hadzeny II menghubungi polis bagi membantu siasatan berhubung tindakannya menghasut orang ramai melakukan rusuhan bagi mengguling kerajaan pada malam sambutan tahun baru, 31 Disember ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah berkata, identiti individu berkenaan sudah dikenal pasti.

“Kita akan buru dia jika dia enggan menyerah diri,” katanya dalam kenyataan Sinar Harian.

Berhubung isu berkenaan, Hadi berkata pihaknya sudah membuka kertas siasatan dan menubuhkan pasukan khas dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) bagi menahan mana-mana individu yang terlibat dalam perhimpunan itu.

Jelasnya, individu berkenaan boleh dikenakan siasatan di bawah Seksyen 124C Kanun Keseksaan dan jika disabit kesalahan pesalah boleh dihukum penjara selama 15 tahun dan diambil tindakan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah- Langkah Khas) Sosma.

Bagi GAGAK, mereka ini ptut ditangkap dan dikenakan hukuman yang berat kerana menghasut  dan juga dengan niat mengganggu ketenteraman awam.


No comments:

Post a Comment