Monday, September 2, 2013

TAHNIAH kepada Rakyat Pulau Pinang!!!


Gagak ingin mengucapkan TAHNIAH kepada rakyat Pulau Pinang yang mengundi DAP BANGSAT untuk menerajui Pulau Pinang kerana bermulanya 1 September 2013 seramai 128,863 pengguna domestik air di Pulau Pinang akan dikenakan surcaj pemuliharaan air DUA KALI GANDA daripada jumlah yang dikenakan ketika ini. Ini adalah kerana PBAPP tidak mampu memberi subsidi RM65.4 juta ringgit setahun untuk bekalan air kepada pengguna domestik.


Dalam erti kata lain ialah kenaikan daripada 24 sen kepada 48 sen setiap seribu liter. Menurut Pengurus Besar Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang, Jaseni Maidinsa berkata, mereka yang terbabit adalah pengguna yang melebihi 35,000 liter sebulan. DAP kini sudah menunjukkan TARINGNYA kepada rakyat negeri Pulau Pinang.


Pada tahun 2008, kerajaan negeri Pulau Pinang sering mengeluarkan kenyataan kononnya kerajaan negeri di bawah pimpinan Guan Eng dapat membuat perbelanjaan berhemah jika nak di bandingkan dengan Barisan Nasional. Malah dengan penuh bangganya mereka mengaku bahawa merekalah yang dapat menjimatkan perbelanjaan kerajaan negeri dengan nilai juta-juta.

Persoalanya kemana perginya kos-kos yang dijimatkan itu? Adakah ianya telah habis digunakan? Jika betul kos tersebut masih berada dengan kerajaan negeri, kenapa Guan Eng celaka ini tidak mahu membantu PBAPP dengan menanggung kos tersebut??

Nahh...sekarang kerajaan negeri Pulau Pinang bukan lagi hendak membantu rakyat tetapi MENGHISAP DARAH rakyat dengan membebani rakyat dengan kadar surcaj yang tinggi. Inilah akibatnya kerana terlalu percayakan bangsat DAPig ini.

Rakyat Pulau Pinang perlu buka mata untuk sama-sama menolak kerajaan DAPig dimasa akan datang..

Gagak Hutan.

No comments:

Post a Comment