Wednesday, September 4, 2013

Macai PR Samad Said DITAHAN!!!

Semalam, seorang macai PR iaitu A. Samad Said telah pun ditahan dan dibawa ke Balai Polis Dang Wangi bagi membantu siasatan berhubung insiden mengibar bendera selain Jalur Gemilang pada malam sambutan Ambang Merdeka Jumaat lalu.


Difahamkan, beliau dikehendaki bagi membantu siasatan kes di bawah Akta Hasutan dan sejak itu jugalah beliau langsung tidak kelihatan. Macai ini merupakan antara tiga individu yang dilaporkan dalam insiden berkenaan. 

Dua individu lain iaitu aktivis propembangkang Adam Adli Abdul Halim dan Hishamuddin Rais telah pun ditahan polis di Kampung Baru, Kuala Lumpur dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi bagi membantu siasatan.

Apa yang memalukan ialah bagaimana seorang yang bergelar Sasterawan Negara boleh melakukan perbuatan terkutuk ini. Perbuatan ini juga boleh dianggap sebagai mengkhianati negara. Pada pendapat gagak, Sasterawan Negara ini patut diberi hukuman yang berat kerana beliau telah pun menjadi PENGKHIANAT Negara dengan menghasut rakyat Malaysia supaya menukar bendera Jalur Gemilang dengan bendera Sang Saka Malaya.

Gagak berharap pihak yang berkuasa tidak memandang ringan perkara ini agar ia menjadi tauladan kepada semua.

Gagak Hutan.

2 comments:

  1. Salam Saudara Blogger yg hebat,

    Pohon link kan pautan ni untuk dikongsi dalam blog sahabat.

    Marilah kita bersama sama berjuang untuk membantu rakyat Malaysia yg dalam kesusahan.

    Bantu mereka yang ditindas dan cuba membawa masalah rakyat untuk kita selesaikan bersama.

    Salam perkenalan
    http://smvonline.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/SocialMediaVolunteers

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan, Blog Tuan telah dipautkan..Terima Kasih

    ReplyDelete