Monday, June 2, 2014

DYANA MAHU MENETAP DI TELUK INTAN


Teluk Intan, 02 Jun - Keputusan Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan pada Sabtu lepas menyaksikan kekalahan calon DAP Dyana Sofya kepada Datuk Mah Siew Keong yang mewakili BN. Namun menurut calon DAP itu, kekalahan yang dihadapi ini tidak akan mematahkan semangatnya untuk terus berjuang didalam DAP bagi memastikan keadilan kepada semua rakyat tercapai. 

Calon DAP itu menegaskan bahawa beliau tidak akan berhenti disini sahaja sebaliknya akan terus menabur bakti kepada rakyat di Parlimen Teluk Intan bagi memastikan kemenangan di Parlimen Teluk Intan pada PRU ke-14 nanti kembali kepada DAP semula. Ini bukan penamat Dyana Sofya,” katanya.

Beliau menyifatkan bahawa kekalahanya ini disebabkan oleh taktik kotor yang dimainkan oleh BN sepanjang tempoh kempen berlangsung. Dyana yang baru menceburi bidang politik juga menyifatkan bahawa keegoan pengundi luar untuk pulang mengundi juga menyebabkan beliau tewas dalam PRK ini. 

Dyana ketika berucap sebaik keputusan, mengucapkan penghargaan kepada semua pengundi yang memberikan kepercayaan serta rakan-rakan yang membantunya menghadapi tohmahan jahat kempen Umno BN. Perasaan dukacita jelas terpapar oleh Dyana, sebaik keputusan tidak rasmi menunjukkan Dyana tewas kepada Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong.

“Kepada semua pengundi dan pasukan kempen, terima kasih yang tidak terhingga. Saya tidak dapat membalas jasa anda semua. “Saya minta anda terus bersama saya dalam perjuangan ini,” katanya. “Terus terang kita kecewa kerana tidak dapat pertahankan kerusi Teluk Intan. Namun, ini bukan penamat kepada Dyana Sofya,” katanya lagi. SUMBER

No comments:

Post a Comment